fredag 9 januari 2015

Så mycket vatten!!

Hur mycket regn kan det komma egentligen? Jag som brukar avsky när det är het sommarvärme måsten nästan säga att det är bättre än det här vädret? Eller själva regnandet i sig stör mig inte så mycket utan det är all den form av gegga det producerar! Allt bara flyter runt överallt och hagarna ser ut som något man ska gyttjebrottas i. Men så är det med vintern i Skåne, den är charmerande helt enkelt!! Miljoner nyanser av geggabrungrått med fuktig snålblåst kan den nog bäst beskrivas som.

Nog klagat på vädret. I går red jag ytterligare ett skrittpass med alla fyra benen fast förankrade i ridhusbotten. Ja vi rörde oss framåt förstås men det var inget bockande eller hastigt kastande med liten Titti i alla fall. Vi skrittar långsamt, långsamt för att Knatten ska hitta sin balans, takt och sina bakben igen. Inte för att han någonsin haft så där värst bra kontakt med bakbenen men nu är den definitivt borta. Vi rider lite bogen in och vi rider lite flytta i sidled för att piffa upp passen, mycket svårt då styrfarten i knapphändig men vad ska man annars göra när man bara får skritta. Det ideala hade ju varit om man kunnat skritta ut men dels så är det beckmörkt efter jobbet och dels litar jag inte på Russ utanför anläggningen! I dag om jag hinner  tänkte jag i alla fall "skritta av" utanför ridhuset!

Knatten är så tunn, så tunn. Hans ser ut som en vinthund med lite hängmage. Inte världen vackraste syn! Han får jättemycket hösilage så hullet i sig är det inget större fel på utan det är den fullständiga bristen på muskelmassa som gör det! Knattens en gång så runda ponnyrygg ser ute som ett staket och korset är toppigt och vi kan inte längre skryta med någon big but! Eller rättare sagt jag kan skryta med en rejäl ända men inte Knatten!

Om ganska exakt tre veckor flyttar vi och det ska bli skönt att komma ut i skogen igen. Förhoppningsvis blir det långa skogpromenader till våren i vacker miljö. Skånsk vårbokskog är fantastisk att rida i! Längtar!! Jag får se när jag kommer tillbaka till LCR för det handlar nog snarare om när och inte om. Jag är ju faktiskt en form av inventarier där.



Känns helt ok att byta detta
 

mot detta till våren!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna att det blir ett mycket bättre 2015 för dig med. Hoppas att det löser sig med allt, inte roligt med skadade hästar, hoppas på att ni kan komma tillbaka snart och även laddat batterierna i mysig och lite lugnare miljö <3 Kramar

    SvaraRadera