torsdag 22 oktober 2015

Det ska bli sköj

XX Det ska verkligen bli skojigt att rida i en arena. Det är ju inget som precis är för oss vanliga dödliga amatörer som bara rider 1.20 klasser. Nu har vi chansen i Helsingborg och den chansen vill jag verkligen inte missa! Tant Brun och Dressyrhästen det är liksom ganska skojigt det. Som jag sa till Fröken Rödtopp häromdagen"vem hade kunnat tro det för ett drygt ett halvår sedan!!?"

Jag minns första gången jag hoppade Metallic för Jacob i där i ridhuset på Borelund. Jag var livrädd, det är inte ofta jag är rädd men då var jag. Jag var övertygad om att Metallic skulle störta antingen i ett hinder eller i en sväng! I ett lätt framåtlutat läge med den största tyngdpunkten på lagd på bogarna och nedåt hoppade Metallic villigt om än inte så väl. Målet var att komma till andra sidan, om det gjordes över bommarna eller genom kvittade liksom lika för Metallic. Till andra sidan tog han oss dock alltid. Klumpig som Snubbelfot men modig som ett lejon!!  Bommarna flög runt oss som träden i stormen Gudrun och Jacobs hinderpark såg ungefär ut som Skrylle gjorde efter tidigare nämnda storm.

Själv hade jag helst lust att bara blunda för att slippa se dom 70 cm gigantiska hindren komma emot oss. Men vi överlevde och min kärlek till hoppning gjorde att vi kom tillbaka till Jacob och hans stackar hinderpark gång på gång. Nu har vi startat några 1.20 och nu i lördags kändes det faktiskt som att nollan kanske inte är så avlägsen som jag trott!! Hur det än kommer att gå i helgen i Helsingborg så är det stort för både mig och Metallic att vi bara kommer att vara där. För några månader sedan hade jag som sagt inte ens kommit på tanken att vi skulle hoppa högre än 1.00 meter på tävling!! I kväll åker vi på generalrep på Borelund!!

Ni som inte kan var i Helsingborg själva kan följa tävlingarna live då dom kommer att sändas på webben från equisport.tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar