måndag 26 oktober 2015

Inte så sköj först men sen ganska så..

Då har vi varit i Helsingborg jag och Lejonet Metallic. Tyvärr var inte Metallic så lejonaktig första dagen utan något mer musaktig. Metallic som aldrig brukar titta på något direkt när man är ute med honom fick stora skälvan  när vi kom in på arenan i Helsingborg. Fy fanken dom här väggarna BLINKAR tycktes Metallic säga när han kom in på banan.

Trots att jag red runt honom längs med väggarna för att han skulle få titta så hjälpte inte det. Hinder nummer ett rev vi då vi kom in i helt fel takt och tempo. Jag var blind när det gällde avstånd och Metallic var helt okoncentrerad. Tvåan gick så där och sedan kom trean ett räcke med en stor vit skärm med något tryck på. Skärmen och väggen som blinkade flöt nog ihop lite för lille häst och han tvärstoppade inte bara en gång utan två gånger så det var bara att säga tack och hej och gå ut från banan med svansen mellan benen. Jag som hade varit nervös för att jag skulle glömma banan, inte för att vi inte skulle komma runt? Men nu gick det som det gick och jag är en erfarenhet rikare;)!

Dag två var jag i alla fall fast besluten att rida bättre och att komma runt, helst felfritt men runt var ok det med. Vi fick två ner och det var där jag red dåligt så det får jag skylla mig själv. Där jag red rätt gick det bra och Metallic hoppade väldigt väl på dessa hinder. Man måste verkligen rida när man hoppar denna häst. Bra för mig för då kan jag inte slarva. Vi blir bättre och bättre tillsamman, men nu måste jag skärpa till mig ytterligar ett snäpp så att vi kan få våra nollor i 1.20. För det ska vi, så är det bara!!

Harry har fått en longeringshelg och i dag har han blivit masserad och gjort fysioterapeutiska övningar med Kvinnan med Magiska Händer. I morgon hoppas jag att vädret är lika bra som i dag så att vi kan skritta ut en lång runda! På onsdag hoppar vi och sedan får jag se hur resten av veckan ska se ut. Jag hoppas på uppehåll så att man kan rida ut!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar