tisdag 27 oktober 2015

Nya stövlar, kom NU!

Inlägg om utrustning är ju inte så vanligt förekommande här men jag har hört att folk vill ha det? Vad säger ni är ni intresserade av att hör om olika outfits och vad jag inhandlar mellan varven? Det känns väldigt ungdomligt tycker jag och som ni vet är jag ju ingen ungdom utan en tant. Men tanter ska kanske också ha med sådana här inlägg på sin blogg, eller? Ni får bestämma, själv tycker jag att det är rätt så ointressant att läsa om andras utrustning och jag hoppar ofta över den här typen av inlägg när jag läser bloggar.

Hur som helst så har jag i alla fall köpt ett par nya stövlar, eller köpt och köpt. Dom är betalade men jag har fortfarande inte sett röken av dom IRL. Men enligt butiken ska dom komma i denna veckan!
Jag har köpt ett par Mountin Horse stövlar från deras nyare kollektion Harmony Collection som ni kan hitta här! Jag har beställt modellen Sovereign High Rider. Jag tycker att dom är riktigt snygga med sina detaljer och jag hoppas även att dom kommer att sitta snyggt på också!

Jag har beställt ett par svarta och hade jag varit gjord av pengar så hade jag köpt bruna med! Dom bruna är riktigt snygga med dom mörkare detaljerna. Men det fick bli svarta för jag behöver (eller jag intalar mig det) ett par nya tävlingsstövlar. Dom jag har i dag tycker jag är lite för korta.

Min storlek fanns givetvis inte i butik förrän tidigast denna vecka då dom först har lanserat dom i normal höjd och vidd. Jag har ju mina kycklingben och behöver ofta extra höga och smala stövlar för att dom ska sitta snyggt. I somras köpte jag ju ett par De Niro stövlar som satt som en smäck och var skitsnygga. Dom gick ju dragkedjan sönder på nästan innan dom kommit på så dom vågar jag verkligen inte köpa. Dom var dessutom dryga tusenlappen dyrare!

Dessa har ett rätt bra pris på Stablestore där jag klickade hem dom för ca 3000 kr! Fördelen med Mountin Horsestövlarna är att dragkedjorna är grova och gjorda i plast och inte sydda. Detta gör att dom håller mycket längre, det är i alla fall min erfarenhet av dessa dragkedjor. Dom som är sydda går efter ett tag sönder i sömmen vilket gör att "taggarna" flyttar sig och dragkedjan ryker. Att byta dragkedja är inte det billigaste och blir oftast inte så snyggt så det vill jag gärna undvika! Hoppas nu att dom sitter snyggt också!! Om dom nu dyker upp snart!!

                             


 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar