tisdag 20 oktober 2015

Just nu

Just nu är det jätteroligt att rida, det är ju nästan alltid roligt men nu är det som sagt jätteroligt. Jag trivs i det nya stallet och Harry kan nu ridas mer ofta och mer varierat. Jag rider ut på honom själv och i alla gångarter och det känns relativt tryggt. Han hoppas regelbundet och man kan börja planera inför kommande träningar för att förbereda honom för riktig tävling

Metallic känns som han är inne i en bra fas gällande hoppningen och Dante och jag börjar även vi hitta varandra. Det känns helt enkelt  kul med alla hästarna! Det är lika bra att njuta för fullt för med hästar kan det vara tvära kast mellan lycka och förtvivlan. Det här året börjar nu närma sig mot slutet och det känns som det har gått i en rasande fart. Jag har i hästlivet pendlat  mellan hopp, hopplöshet och mycket stor sorg!

Knattens bortgång har nog påverkat mig mer an vad jag kunde tro. Jag har nog aldrig varit så fäst vid en häst som i honom, det inser jag nu. Jag tänker på honom varje dag, jag jämför alla hästar jag stöter på med honom och jag inser att jag saknar honom så fruktansvärt mycket. Jag har givetvis glömt alla hans brister och kommer mest ihåg det positiva med honom. Jag vet att jag tidigare i bloggen har skrivit om att jag hade funderingar på att sälja honom och att jag kunde bli galen på honom men det är inte det jag minns. Jag minns den känsla han gav över hinder, hur kraftfull och mjuk hans galopp var. Jag minns hans mjuka mule och hans pillemariska uppsyn. Jag minns hur jag tyckte att han var den vackraste hästen som fanns och att jag kunde titta på honom och tänka, att han ser ju ut precis som de hästar jag brukar dregla över när jag ser dom på en tävling. Han var min stolthet, han var mitt hjärta och inga hinder kändes för höga när man hoppade honom. Saknar dig så mycket!!

Men nu är det dags att ge andra hästar utrymme och Harry ska ges plats i mitt hjärta. Jag måste ju tänka mig honom som den nya uppgående stjärnan på min himmel. Jag hoppas han får vara frisk och hel och jag hoppas att 2016 kommer att bli Harry och mitts år! Känn ingen press Harry, ingen press alls!! Som sagt, just nu är det jätteroligt att rida!!
Foto: Ewa Levau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar