tisdag 27 september 2016

Ridhus!!

Inte trodde man att man skulle sakna att rida i ridhus, men det har jag faktiskt gjort under denna sommar, jag skriver under för den verkar är ju vara slut ännu! Undrans om det är växthuseffekten vi har det att tacka för?  Hur som helst i går red jag Harry i ridhuset för första gången på flera månader! Det kändes faktiskt riktigt bra och Harry var hur pigg som helst där inne. Han kändes väldigt "välriden" trots att han mest gått i skogen den sista tiden, men tempoväxlingar gör väl nytta vart dom än görs. Jag red inte något längre pass för han kändes genomriden ganska kvickt. Tisdag blir det nog longering och på onsdag hopptränar vi! Även det för första gången på hur länge som helst.

Pinglan tränar inte på onsdag utan kommer bara att ridas på marken då hon tävlar både torsdag och lördag. Även hon har fått gå i ridhuset dom sista passen vilket hon verkar att vara väldigt nöjd med. Hon gillar underlaget där inne och gör sig bäst där. Gräset var hon måttligt förtjust i och paddocken lika så. Men ridhusbotten det passar det! Nu har det ju varit extremt torrt, dammigt och hårt överallt ute så ridhuset har känts lyxigt. Minns vad jag skriver nu, för om några månader så kommer det nog att vara ett annat ljud i skällan:)!

Om man klagar på torka så minns detta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar