fredag 30 september 2016

Så pratar vi inte mer om den saken!!

Lite så kan jag väl sammanfatta gårdagens runda i Flyinge. Filmen tänker jag inte lägga upp och vill ni se resultatet så får ni bemöda er att gå in på equipe och kolla upp det själva;)! Smartie var ungefär som segt tuggummi från början till slut! Jag fick liksom aldrig igång henne och hon stod emot både på framhoppningen och inne på banan. Antingen var hon lite trött i sig själv eller så var hon bara allmänt seg för att hon inte var ordentligt framriden.

Att hon skulle stå emot inne på banan hade jag räknat med, många hästar kan bli lite tagna där inne. Så jag försökte ha henne bra framme och att få ut henne till väggarna med banderollerna som hon tyckte var lite läskiga innan vi fick startsignal. Men min plan lyckades överhuvudtaget inte alls, så hon var inte framme för fem öre. Dessutom fick vi ett stopp för att jag red som en jävla kratta och inte ens hade krypfart ut ur svängen. Där och då tyckte jag att jag försökte få fram henne men när jag tittar på filmen så ser jag att det nog bara var ren och skär inbillning från min sida.

I dag får hon bara promenera och i morgon får jag lägga om min strategi lite tror jag. Mer ridning där jag står upp i lätt sits ute på framridningen och verkligen tänka på att hon är framme ordentligt innan vi börjar hoppa fram. Det var hon inte alls igår, eftersom jag mest satt där och pruttade runt i någon form av tantgalopp som om jag var på kafferep eller något. Nej T. Brown skärpning!! Lite mer aktivitet, lite mer ben, lite lättare sits och snabbare reaktioner av mig inne på banan. Allt handlar om mitt fokus tippar jag på?? Så brukar det vara!

När hon får till sprången är hon rätt scoupig!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar