tisdag 2 januari 2018

2018! Jag minns Geggamojans år 2017!

Tvätta ben, tvätta ben, tvätta ben är väl det som är signifikant för hösten och vintern 2017! Det har i stort sätt regnat varje dag sedan någon gång i september!!

Förutom regn och geggamoja så innebar 2017 även att jag återigen har blivit hästägare! Under Falsterboveckan inhandlades ett styck stort grått häst som fick smeknamnet Myran trots att han mer påminde om en elefant i storleken;)! Milow FZ som är det riktiga namnet är född 2011 och fylldes således sju år i går!

Nu är han mer som en fyra-femåring både mentalt och utbildningsmässigt. Som en fyraåring då det kommer till tävling och fem år rent mentalt. Alltså är han en riktig pain in the ass mellan varven för närvarande. Men det kommer nog att bli bra så småningom.

Under 2017 försökte jag mig även på att vara hästhandlare vilket gick så där eller rättare sagt inte alls!! Piraten var hos mig i ett halvår och försöken att sälja honom fick mig att inse att handla med häst inte är något som jag kommer att ge upp karriären som psykolog för;)!!

En häst som faktiskt blev såld var Pinglan! Hon har det väldans bra med sin nya familj och det går super för dom på tävlingsbanorna!

Jag har tävlat Korven med blandade resultat. Korven, jag och Hurtbullen kommer att fortsätta vårt samarbete även under 2018 och vi har en plan.

Jag avslutade året med att börja springa rundor med doggarna! Jag har faktiskt lyckats med att springa minst två dagar i veckan i HELA fem veckor. Jag har aldrig någonsin kommit över tre veckor så bara det är en bedrift! Ska verkligen försöka tvinga mig att göra detta även under 2018! Men jag lovar inget, för jag gör inte nyårslöften!!

Jag har börjat träna för Ryttarprinsessan och även hjälpa henne lite med hennes hästar när hon behöver det! Ryttarprinsessan är envis, hård och skoningslös och tvingar mig att rida rätt och riktigt!! Sjukt svårt men kommer förhoppningsvis att ge resultat framöver. Om inte annat så har både jag och Myran träningsvärk!

Mål för 2018 är E- körkort till nya släpet som aldrig verkar komma. Att Myran ska komma ut och röra på sig i olika sammanhang. Att jag ska bli riktigt tight på hästryggen och att ha en häst som verkligen är igenom i kroppen och hoppar som en gud.

Hoppas 2018 blir ett riktigt bra år nu och "Må alla ben vara med oss"!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar