fredag 5 januari 2018

Nytt år, ny hjälm, nytt körkort!!

Jag har nått ett av mina mål för 2018! Jag lyckades efter lite om och men ta BE- kort. Ingen blev gladare än min körskollärare, som vid något tillfälle nämnde något om gråa hår?? Fast han skrattade ganska mycket också! Jag tackar EMV för deras oändliga tålamod, utan dom hade jag väl aldrig lyckats. Nu tycker säkert vissa som är inne och läser här att det var väl inget, men för virrpottan T. Brown var det inte helt enkelt! Men nu är det gjort och det är bara att tuta och köra!!

Jag fick en ny hjälm av Måns i julklapp, den numera traditionelle julhjälmen. Det bidde en Miss Shield, utan bling och blong, då jag främst ska ha den som vardagshjälm. Den provade jag häromdagen och den kändes bra, väldigt liten men bra! Nu tror jag att det är så att mina tidigare hjälmar egentligen har varit för stora men jag hatar när det klämmer på huvudet så därför har det blivit så. Nu tänkte jag att jag faktiskt skulle skaffa en som satt som den ska, lite ovant men säkert mycket säkrare!

Hjälmen gjorde att jag red riktigt bra på träningen sist och att Myran skötte sig riktigt fint. Det kan ju omöjligt ha berott på något annat?? Nu börjar jag bli riktigt sugen på att komma ut och visa upp oss för även om vi inte skulle vara så bra så kommer vi att vara så snygga, jag och Myran!!

Myran fick även han en ny sak, en grimma, visst passar han i den härliga röda färgen. Nu är det så att Myran får nya grimmor jämt och ständigt eftersom han tar sönder dom i parti och minut. Jag vete katten vad han sysslar med men trasiga blir dom i alla fall!! I går fick han panik på stallgången och slet sig!! Nej jag använder inte balsnören i uppbindningarna och så pratar vi inte mer om den saken!! Det var lite stimmigt i stallet, då vi var många som var där samtidigt och hästar höll på att skos!

Myran ogillar VERKLIGEN ljudet som blir när hovslagare slår skor mot städet. Han blir stel som en pinne och vänder blicken inåt och är på helspänn. Helst vill han även stå med huvudet intryckt i väggen för att vara på den säkra sidan! Är han inte i sin box vill han bara fly!! Något att tänka på inför hans framtida åkturer! Det får bli luva med plugg i öronen när han åker i nya släpet!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar