måndag 8 januari 2018

Kallt och skönt!!

Jag har nog aldrig blivit så glad över minusgrader som jag blev när jag såg temperaturen i helgen. Strålande solsken och frostskimrande gräs och INGEN lera på hästbenen, inga leriga små tassavtryck i hallen och INGET regn. Vad mer kan man önska sig av tillvaron så här i januari??

Myran har en liten vila just nu då han har gått rätt intensivt de sista veckorna. Det blir lösgalopp i ridhuset och promenader i rask takt. Eller jag vill gärna promenera i rask takt medan Myran helst vill strosa eller allra helst beta! Denna form av aktivitet kommer att gälla veckan ut och sedan så kör vi igång igen. Senaste nytt om släpet är att det ska komma i Januari, men det får vi ju se hur det blir med det?? Jag väntar.

Medan Myran vilar rider jag Ankans häst Eddie. Eddie är inte riktigt ense med mig om hur han ska ridas och anser att jag rider honom ganska klumpigt! Han är känslig Eddie, så jag får faktiskt inte ta för hårt i honom och inte skumpa runt på hans rygg för då blir han upprörd. Jag försöker anpassa mig så gott jag kan och det är sjukt nyttigt för mig att rida den här typen av häst. Myran och de flesta hästar jag haft brukar var väldigt tålmodiga och förlåtande! Jag antar att dom blir det av ren självbevarelse när dom varit hos mig ett tag eftersom jag kan vara lite "yvig"! Jag jobbar med mig själv att vara mindre yvig och då är det guld värt att sitta på känsliga hästar för där kan man minsann inte fuska!! Så vi tackar Ankan för lånet. När jag gör rätt blir Eddie nöjd och går då fint med även mig på ryggen!!

Ja mer har jag inte att säga denna gång, men jag ska försöka att inte dröja så länge mellan gångerna framöver!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar