lördag 28 juli 2012

Är på mini semester med Mathea i Göteborg. I morgon blir det åka av på Liseberg!! Alltså inget stall eller någon häst på två dagar. Bästa J tar hand om Knatten så hon får kanske också åka lite karusell hon med, man vet aldrig med Knatten ju!

Sitter nu hos min väninna och hinner med lite bloggande när hon lagar mat, givetvis är jag sällskap i köket som den goda gäst jag är. Hjälpa till tänker jag inte göra för jag har ju faktiskt semester och är gäst.

Googlade runt lite och hittade den här sidan, kan vara kul att kolla på om man letar häst och vill veta vad som är bra stammar eller inte.

http://www.top100stallions.com/

Själv är jag inte så jätte haj på det här med härstamning, men försöker ha lite koll i allfall. Inte jättelönt eftersom jag har ett minne som en guldfisk och glömmer vad jag läst så fort jag har läst det.
Lite fastnar väl för jag har i alla fall koll på att ett C i början på fadersnamnet det är bra det och att alla hästar i stort sätt är släkt på nåt vis. Inavel hade man sagt om det gällt människor men nu heter det ju så fint linjeavel i stället! Med andra ord så borde de flesta hästar faktiskt sitta och spela banjo i ett träsk någonstans med två hovar på varje ben. Men i hästarnas värld verkar det ju ganska lyckat och de som håller på med avel vet förmodligen vad de sysslar med.

Har nu börjat fundera lite smått framåt och har lite funderingar på vad jag ska ha för mål inför hösten när Knatten är helt igång igen, vilket jag får förutsätta. Känns lite jingsigt att tänka framåt med hästar eftersom de ibland har sån himla otur när de rör på sig vilket kan kullkasta den bästa planering. Men man ska ju tänka positivt så då gör jag det.

Mitt mål inför vårens tävlingsäsong var att rida 1.30 vilket jag faktiskt hann göra också. Vi har fyra starter, två felfria och två med 4 fel vilket jag är väldigt nöjd med. Hade tänkt fortsätta att rida 1.30 under året för att få rutin och flyt. Nu får vi se var vi hamnar, ska vänta med planering fram tills jag börjar hoppa igen för att se hur det känns. Återkommer med planering, målbilder, mental träning, focusering, visualisering och allt annat som gör en till den bästa av de bästa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar