torsdag 19 juli 2012

Presentation

Jag heter Nafetiti men kallas för Titti. Jag har funderat ett tag på om även lilla jag skulle ägna mig åt den numera så populära sysslesättningen bloggning. Efter att folk sagt till mig att varför börjar inte du blogga så tänkte jag, tja varför inte! Jag började för en tid sedan skriva på Hippsons hippofax i hästdagboken och det var ju kul så nu tar jag steget att blogga på riktigt genom att skapa denna blogg.

Nu får ni ha överseende med dess utseende till att börja med för jag är som sagt nybörjare i denna värld. Men förhoppningsvis ska bloggen även fyllas av bilder, filmer och länkar.

Bloggen kommer att handla om mig och mitt hästliv och troligen inte så mycket om jobb, familj eller annat i mitt liv då jag i övrigt nog vill hålla mig privat. Men vi får se var det hamnar.

Som sagt hästar är och kommer troligen att förbli mitt STORA intresse här i livet. Detta försöker jag att kombinera med heltidsjobb som psykolog inom skolan, familj som består av en resande sambo och en nioårig dotter samt hunden Rassel. Det är trixigt men det går med lite hjälp från släkt och vänner. Jag har även planer på att kunna kombinera mitt yrke med mitt hästintresse genom mental coaching av framförallt ryttare, bloggen är en del i denna plan. Vi får se vart det hamnar! 

Jag är alltså inget proffs inom ridsporten men en nog så seriös amatör som efter bästa förmåga tränar och tävlar min häst Knatten eller som det står i passet Catch Me H.  Knatten är f- 2006 e. Camaro M- Prestige VDL och går i dag 1.20 och 1.30.

Mer om mig och Knatten senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar