lördag 21 juli 2012

Femtio närmar sig med stormsteg och jag ska hoppa!

I dag fyller jag år!! Årfyllande tillhör inte någon av mina favorit sysselsättningar så att så mycket firande kommer det inte att bli. Vad jag fyller 44 år! Helt galet jag känner mig ju knappt som 30 ens. Men tiden kan man ju inte göra något åt så det är bara att gilla läget.

Tänkte i dag fira med att hoppa grannens häst, hon ville se den hoppa och som den vänliga själ jag är så ställer jag givetvis upp! Jag har nu inte hoppat någon annan häst än Knatten på nästan ett år. Det gick inte så bra ska jag säga, det slutade så här. 


Ett styck brutet nyckelben, en månads sjukskrivning, ingen ridning på några veckor och en j...la massa besvär för min omgivning som fick köra mig överallt och hjälpa till på en massa sätt. Tack omgivningen ingen nämnd och ingen glömd.

Jag skulle hoppa in en äldre unghäst och den var lite, vad ska man säga, klumpig. Vi gick omkull, rejält. Det lustiga var att hindret var ett väldigt, väldigt litet hinder. Jag hävdar att det var 75 cm M hävdar att det var 25 cm, så därom tvistar de lärde. Det var väldigt, väldigt litet i alla fall och det stod i vägen och vi stöp i backen, med ett knak och brak i mitt nyckelben. Då lovade jag mig själv att inte göra som jag brukade dvs, glatt skrika jag hoppar den om inte du vill!! Nåja enligt informationen så skall den här i alla fall ha en god hoppteknik och förmodligen styrfart. Vi får se!

Förr om åren har jag haft en extra häst att hoppa parallellt med en egen häst, det har varit hästar som ägarna har velat ska hoppa men som inte har velat göra det själv. Nu var det några år sen dess och jag börjar sakna det, man lär sig ju så mycket genom att rida mer än en häst. Tyvärr finns det ingen som vill ha mina tjänster för tillfället så jag får nöja mig med Knattur. Dessutom vet i fanken om jag hade haft tid heller, nä det hade jag nog inte, men kul hade det varit i alla fall.



Mickado II när det bagav sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar