torsdag 4 augusti 2016

Köpgalenhet

Tycker ni att det är roligt att läsa om utrustning? Jag tycker själv att det är rätt så trist. Men jag har köpt lite smått och gott och fick lust att skriva om det. På Falsterbo hittade jag inte mycket på mässan, men fyndade ett par ridbyxor som jag älskar. Det jag tycker är bäst med dom är fickorna som telefonen faktiskt får plats i!! Nuförtiden är ridbyxorna utrustade med så små fickor att man inte får ner ifånen utan att den riskerar att åka ur under ridturen. Jag hittad ett par equilineridbyxor i cargo modell som dessutom är gjorda i ett bomullsmaterial som inte kliar (jag tycker att dom flesta ridbyxor är kliiga och klibbiga på sommaren). Jag fick dom till mindre i halva priset då de nog var en utgående modell och lite lösa i sömmarna. Jag kan inte hitt en enda bild av dom på nätet så ni får hålla till godo med bildframförspegeln.


Sedan har jag även fått ett par ridstövlar i födelsedagspresent av Måns, dom var jag och beställde härom dagen. Jag gör ett nytt försök med De Niro Roberto stövlarna. Förra året köpte jag ju ett par på Falsterbo, där dragkedjan gick sönder direkt efter jag dragit upp den!! Nu beställde jag dom i en affär i närheten så att jag kan reklamera dom i fall det skulle hända igen. Dom är ju så förbaskat snygga att jag ändå vill chansa:)!



När jag ändå var i affären kollade jag in deras outlet där man ibland kan hitta grejer till riktigt bra pris! Minsann, jag hade tur igen! Där hänger en svart equlinekavaj med snygga detaljer i min storlek, den satt som en smäck och det var 70% rabatt på ordinarie pris! Klart jag köpte den. Det var liksom för bra för att låta bli och jag vill ju ha en svart kavaj!



Rassels veterinärräkning förtränger jag ett tag till;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar