måndag 8 augusti 2016

Söndagens tävling

I söndags åkte Smartie, ak Pinglan och tävlade vi startade en 1.10 och fas ett gick bra där var vi nolla . I fas två försökte jag ta lite snävare svängar men det funkade in så värst bra utan resulterade att vi rev två hinder. Det där med att svänga måste jag träna på. Jag är sämst på det! Antingen så glömmer jag bort att rida på när jag rider på tid eller så glömmer jag att ta snäva vägar. När jag sedan försöker så går det oftast inte alls så bra för då river jag/hästen! Om jag ska skylla på någonting så får jag väl skylla på att jag har ridit unghäst i så många år och att jag inte har någon rutin på att rida snabbt och felfritt. Men det ska vi träna på tänker jag!!

Första fasen är jag i alla fall ganska nöjd med!! Hon står emot lite men i övrigt en ganska jämn och fin runda där vi kom rätt på alla distanser. Jag kom till och med ihåg hur många galoppsprång där skulle vara varje distans utan att blanda ihop dom!!
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar