fredag 9 december 2016

Bett och hjälptyglar och lite annat..

Med tanke på mitt förra inlägg om graman så kan detta program från Ridpodden vara intressant att lyssna på. Ni hittar det här!

I går åkte jag iväg till Jacob med Piraten. Vi hade inte med oss den minsta hjälptygel eller starkt bett kan jag tillägga! Ändå så gick det så jävla bra om jag får säga det själv. Jag tror till och med att jag överraskade Jacob med att jag faktiskt besitter förmågan att kunna se avstånd. Det tillhör inte vanligheterna att jag gör det annars. På Dante Pirat är det lätt, han underbar att rida och jag älskar honom redan! Jag tror att han skulle kunna bli en fantastisk läromästare till någon liten hen som ska gå över från ponny till stor häst i framtiden. En sak är säker jag kommer verkligen att sakna honom den dag han säljs.

Jag får njuta av att rida honom under tiden. Jag har suttit och tittat i TDB och ska göra en liten tävlingsplanering inför våren. Första tävlingen 2017 blir trettondagstävlingarna i Helsingborg efter jul!

Piraten ska får ta det lite lugnt i helgen med massage och skritturer hade jag tänkt. Vi har ju gjort mycket tillsammans under en väldigt kort tid så han kan nog behöva ta det lugnt i några dagar. Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar