onsdag 28 december 2016

Ett liv efter julen och planeringstankar

Hallå nu har jag vaknat från julkoman, hur är det med er! Julmaten är slut, tack och lov! Den var god i två dagar och nu vill jag bara äta fisk och grönsaker och sådant som är fräscht  och krispigt! Godiset är visserligen kvar men jag är nästan, med betoningen på nästan, inte sugen på det heller?? Vågen har jag puttat långt in i ett hörn för den vill jag verkligen inte ställa mig på, jag anar nämligen varåt det det pekar och det är helt klart inte nedåt!! Jag får ta tag i det nästa år;)!

Snart är detta året slut och det är dags att blicka fram mot en ny tävlingsäsong med en ny häst! Jag borde sätta mig och göra en planering inför vårsäsongen för mig och Piraten? Jag har visserligen en planering i huvudet men jag kanske borde bli mer seriös och sätta mig och få ner det i skrift.

Ni vet så där med långsiktiga och kortsiktiga mål som jag höll på med när jag hade Knatten och gick till Andy. Jag har kommit av mig rätt mycket när det gäller den biten men jag tänkte att jag skulle uppdatera det tänket igen. Bli lite mer seriös och fokuserad helt enkelt. En period hade jag en plan för varje ridpass om jag inte helt missminner mig. Tyvärr försvann den målmedvetenheten när Knatten blev dålig och jag har haft svårt att komma igen. Det är visserligen inte så konstigt då saker och ting har varit som dom har varit och hästar har kommit och gått på vägen. Det är inte så lätt att hålla kursen då?

Men nu har jag Piraten och så länge han är kvar ska jag vara seriös! Det börjar i dag med träning för Jacob och Pay and Jump på fredag då vi hoppar 1.10. Just nu är planen att Piraten ska ut och tävla redan tidigt i år då jag har lite tidspress med tanke på försäljningen fram på vårkanten. Han kommer att gå 1.10 klasser nu i början med sikte mot 1.20 när 1.10 flyter på bra. Det långsiktiga målet nu är att kvala till 1.30 och att han ska vara startklar för denna höjd. Mycket hänger ju på hur länge han blir kvar och hur han går med mig i 1.20? Det får tiden utvisa men målsättningen är i alla fall start i 1.30.

Vi börjar med trettonspelen i Helsingborg nästa vecka!!

               
   
                 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar