måndag 5 december 2016

Debut med Dante Pirat och Titti Guldfisk

Då har jag debuterat med Piraten på tävlingsbanan. Han var en stjärna, jag INTE så mycket! Vi åkte till Sydslätten och hoppade 1 m. Jag tänkte på vad Jacob sa sist på träningen, att använda en stor galopp och att bara vänta in hindret. Detta gick väldigt bra, Piraten var direkt med på noterna. Jag kunde bara sitta och styra så sög han tag i hindren helt på egen hand. Han tar tag utan att bli stark vilket gör det hela så mycket lättare. Han är otroligt lyhörd för hjälperna och så otroligt positiv till allt. Så alla eloge till hästen!! Men så var han ju tyvärr inte själv på banan utan med mig. Tanten med en koncentrationsförmåga och ett minne som en guldfisk. Vem fan glömmer banan vid sista hindret??? Jo T. Brown!!

Vi hade fint flyt i hela fas I som var fram till hinder nr 8. Fas II var hinder 9-12. Där man hoppade hinder 7 från fas I som 10 och hinder 2 från fas I som 11. Nio och tio gick bra sen skulle jag svänga snävt till elva. Där tappade jag bort mig! Ni kan se det på filmen, precis vid den lilla granen, där tappar jag det!! Jag visste att jag skulle till höger men vilket av hindren var det??? Jag chansade på rätt men var inte alls säker??

Efter det så var det så här i min hjärna:::::::::::::! Helt jäkla tomt! Efter detta tomrum kom tankar som "var är jag", "var ska jag". "är jag i fas II REDAN, hur är det möjligt" , "vilket hinder ska jag ta" och liknande! Tolv skriker någon på läktaren. Tittar mig förvirrat omkring, tolv hur stavas det?? Tittar tomt framför mig och ser ett hinder med siffrorna 12 mitt framför ögonen. Hjärnan kan dock inte tolka dessa siffror som ordet tolv, så jag rider rakt förbi det och svänger på fel håll för att komma rätt på tolvan!! När jag inser detta ger jag upp, sträcker upp handen och går ut! Synd på Piratens prestation.

Jag får väl låna ett sådant där minnesträningsprogram från någon av våra skolor! Jag vet vad jag har att göra i Jul i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar