måndag 14 januari 2019

Helt vanlig vardag!

Alltså vädret är verkligen ombytligt! För några helger sedan kändes det som att våren var här och man kunde sitta ute och dricka kaffet i solen på stallplanen och nu är det storm och ishalka!

Hästarna i stallet är igång och just nu har jag två att rida, vilket jag haft i några veckor nu! Myran så klart och så hjälper jag till med andras hästar när dom är bortresta. Lite jobbigt med två men också roligt då man aldrig kan rida för mycket. Familjen blir ju som vanligt försummad men dom är ju vana!

Just nu är det inga tävlingar på gång vilket är rätt så skönt på ett sätt men också lite tråkigt. I helgen ska vi försöka att ta oss i väg till någon öppen bana och träna där. Annars går allt sin gilla gång och vardagen är påtaglig med jobb, stall, rida, äta sova! Inget superspännande utan mest lugnt och stillsamt!

Jag har ju tänkt att jag ska bli bättre på att blogga men det är så förbaskat svårt när den ena dagen är den andra lik. Men för att knyta an lite till föregående inlägg så funderar jag vidare på det här med saker och konsumtion.

En mycket relevant fråga man kan ställa sig som ryttare är hur många schabrak behöver man?? Hade ni frågat mig för några år sedan hade jag nog sagt "hur många som helst"! Men i dag så skulle jag nog säga "några stycken". Från att hellre köpa billigt och mycket har jag gått till att köpa bättre kvalité och färre! Jag har nog inte handlat något nytt schabrak på över två år! Samma gäller med många andra av mina saker till hästen!

Förr hade jag tusen träns nu har jag kanske tre för att variera bett och tryck från nosgrimmor! Visserligen finns det en massa som jag "vill ha" men så tänker jag att "behöver jag verkligen det" och kommer jag fram till att nej det gör jag inte så skiter jag i att köpa det. Det borde göra underverk för plånboken men tyvärr märker jag ingen större skillnad:)! Hur tänker ni där ute blir man lyckligare av många saker till hästen!?




Är detta lycka!! Nej!

Det här är lycka




1 kommentar:

  1. Hej vänner, uppriktigt kräver det hårt arbete, engagemang och engagemang för att göra ett framgångsrikt äktenskapsförhållande en livstid, här är min sanna levande vittnesbörd om gudomliga bevis till god magisk kärlek spell lösning jag fick från Dr.oduduwa (dr.oduduwaspellcaster @ gmail.com) kärleksläkare, som hjälpte mig återställa mitt äktenskap från separationen för några dagar sedan. Mitt namn är Jehona Bekteshi från Stockholm. Efter så mycket kärlek i relation med min make i mer än fyra års äktenskap slutade han mig och han tappade mitt hjärta. Jag gjorde allt för att få honom tillbaka, jag har kontaktkommunikation med några andra spellcaster online men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, jag frågade honom med allt jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog för mig att jag föredrar att kontakta en riktig stavmästare som kunde hjälpa mig att kasta en magisk kärlekskarm för att föra min man hem, men jag är den typ som aldrig tänkt på magisk charm kunde Hjälp, jag hade inget annat val än att prova, jag skickar ett meddelande till Dr.oduduwa e-postadress jag kopierade från en vänner bloggsida postade stavkrasch och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar som min ex make man kommer att återvända till mig innan tre dagar är förbi, Dr.Oduduwa hjälpa mig kastade förtrollningen magiska kärlek spell med användning av foton bild och namn jag skickade till honom och förvånansvärt under den andra dagen, det var runt 04:00. Min ex man ringde mig på mobiltelefon för att be om ursäkt för mig, jag blev så förvånad, jag svarade samtal och allt han sa var att han var så ledsen för allt gjort fel för att skada mig att han var mycket ångerfull och omvände sig, nu vill han ha mig att återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom vilket var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon vet att jag har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med en snabb, snabb lösning för att få tillbaka min kärleksman hem, allt mitt problem är över.
    Alla som går igenom relationskris eller svårigheter måste skicka meddelande till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat kärlekskrisen som följer; ...
    Kärlek magiska trollformler ring för att hitta sann kärlek
    magisk kärlek återvända stava böner för att föra tillbaka ex kärlekspartner
    Skilsmässor (talisman ring för kärlek dominans och kärlek kraft)
    Anslutning till nya find love trollformler
    Örter och rötter botar mot cancer / HIV-stavning.
    Uppdelningsförhållanden Staver
    Att föra tillbaka en tidigare älskande pojkvän med ljusstake bön
    Du vill bli befordrad på kontoret / Lottery spell magisk ring
    Du måste tillfredsställa din fru på sexbädden (älskar superkraft)
    Dr.Oduduwa kärlek stavning incantation bön är praktisk och du kan förstå varje steg för att få kärlek spell fungera. det finns inga avgifter i samband med böner om du har problem för en hållbar lösning, skicka ett meddelande till honom via; dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera