torsdag 31 januari 2019

Stallägarens lov!

Jag vill bara skriva och berätta om min tacksamhet för er stallägare där ute! Ni är en förutsättning för att jag ska kunna hålla häst! Utan er hade jag fått ha hästen i trädgården och fått rida på en väg fram och tillbaka! Jag uppskattar verkligen att jag inte behöver det!! Hästen med antar jag?

Jag vet inte hur ofta ni får höra uppskattning från era hyresgäster, antagligen inte jätteofta! Jag har stått i ett par stall nu genom årens lopp och för det mesta har jag varit nöjd! Inte med allt men det mesta. På vissa ställen har det varit bättre än andra! Men oavsett så är det ändå någon som har upplåtit sitt stall och sin mark för att jag och mina stallkompisar ska kunna ägna oss åt vår sport eller hobby utan alltför mycket möda och besvär. Jag har aldrig önskat mig ett eget stall och jag kommer mest troligen aldrig att göra det heller!

För det fina i kråksången är att när något går sönder eller det behövs fixas något då är det inte mitt ansvar! Jag behöver inte harva ridbanan eller lägga in nytt underlag! Jag behöver inte bygga en skrittmaskin eller laga motorn på den när den vägrar dra runt karusellen! Jag behöver inte dra nya trådar eller slå i en ny stolpe när hästeländet sprängt staketet! Det är inte mitt ansvar när det läcker från taket och jag behöver inte fixa vattenkoppen när den frusit sönder.

Det är någon ANNAN som gör det. Någon ANNAN i det här fallet är stallägaren. Det är jag så glad för!! Jag hade aldrig själv orkat med allt det här arbetet! Skulle jag behövt göra det så hade jag väl förmodligen aldrig hunnit rida! Så tack alla ni som står ut med oss inackorderingar i ur och skur! Tack för för det både tidigare stallägare, nuvarande och kanske kommande! Det är värt varenda krona!!

Precis efter jag skrev detta inlägg sparkade Myran sönder dörren i ridhuset, vem fick fixa det jo min stackars hyresvärd. Det får bli gofika för att visa min uppskattning!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar