onsdag 16 januari 2019

Kallt, blåsigt, kallt!

Så kan man väl sammanfatta allt i dessa dagar! Föga inspirerande och rolig tid i stallet just nu! Man rider i ridhus och så rider man i ridhus lite till och drömmer om gräsgalopper! Myran är full gång och vi trimmar på här hemma med detaljerna, mer framme för skänkeln, mer lyhörd, kvickare reaktioner, mer lösgjord! Ni vet allt det där vardagspillet man sysslar med.

Jag tycker personligen att det är sjukt roligt att göra det i praktiken men det är förbaskat tråkigt att skriva om det? Jag menar hur spännande är det att skriva om att jag gör övergångar från skritt till galopp eller ryggar min häst eller vad det nu är jag sysslar med där i ridhuset! Inte jätte faktiskt!

Men jag har bestämt mig för att vara lite mer regelbunden i mitt bloggande så därför tänker jag att det är bättre att skriva lite än ingenting alls. Jag vet inte om jag lagt upp filmerna från första tävlingen innan men dom kommer här i alla fall.

Ni kan ju försöka bortse från Vilda Hildas kommentarer och fingrar mitt i kameran, eller så ger det filmerna ett extra lyft. Jag kan ju säga att Vilda Hilda är hård att ha med sig som coach på tävling! Första dagen var jag nöjd med min runda förutom att Myran tittade till på första i kombinationen och rev.

Vilda Hilda däremot blev så upprörd på mig att hon slutade filma! Sedan gick hon och tittade på mig med bitter och oförstående blick när jag glatt kvittrade på om hur duktiga jag och Myran hade varit, trots titt och nedslag. Hon var fullständigt oförstående till hur jag kunde vara nöjd när jag nu ridit så dåligt att hästen nästan stannade och sedan rev. Petitesser tyckte jag och gick och fick positiv bekräftelse på annat håll! Ryttarprinsessan var mycket snällare i sin bedömning av min ritt så jag valde att strunta i Vilda Hilda och bara lyssna på Ryttarprinsessan i stället! Man kan ju välja vad man vill ta till sig;)!

Andra dagen var vi felfria och jag var nöjd och glad med Myran Pyran igen! Jag fick till och och med positiv feedback från Vilda Hilda för den rundan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar