tisdag 29 januari 2019

Inspiration i vardagen, Hippson och vänner!!

Just nu är det ganska svajigt med motivationen när man fryser bara av att tänka på att sätt sig på hästryggen! Men just nu vid den här tiden är det ju som hästarna ska sättas igång på riktigt inför vårens tävlingar, tyvärr så vilar dom sig ju inte i form bara för att det är kallt! Så hur får man inspiration i vardagsridningen? Hur gör man för att inte bara harva runt på en volt så att både du och hästen blir både yra i pottan och uttråkade?

För att inte hamna där på volten försöker jag i alla fall att försöka tänka ut någon form av övning eller plan att hålla mig till innan jag sitter upp! Vissa dagar sprudlar uppfinningsrikedomen medan det andra dagar är helt stiltje och då behöver jag lite hjälp på traven. Då brukar jag tänka, vad behöver vi träna på just nu, vad behöver vi finslipa på eller vad behöver vi träna in som vi inte kan sedan innan?

När jag har klarlagt det så försöker jag komma på tidigare övningar eller rörelser som jag gjort för att träna på just det som jag nu kommit fram till att jag behöver träna på. Poppar inget upp i hjärnan söker jag på nätet. På Hippson tycker jag att det finns ett bra utbud. Eller så kollar jag in YouTube. Ibland hittar jag något i en blogg! Nätet är fantastiskt på det sättet och det finns inspiration bara en telefon bort även om du redan sitter på hästryggen.

En annan inspirationskälla kan vara ens ridkompisar, antingen kan du titta på dom eller så pratar ni när ni skrittar fram så kanske kompisen har något tips på ett bra sätt att samla hästen, stärka galoppen eller vad det nu är som är aktuellt. För att göra ridningen ännu mer effektiv så kan man också be kompisen att kolla om det du håller på med verkar vettigt, (förutsatt att kompisen vet vad hen talar om, vilket mina vänner givetvis gör 😉!)

Har ni några mer tips på hur ridningen kan bli mer inspirerande, effektiv och rolig så här i gråslasket och kylan?

Vem blir inte inspirerad av denna uppenbarelse!😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar