tisdag 19 november 2013

Hoppträning i kväll

I kväll blir det hoppträning med Musseman, han blir roligare och roligare att rida. I går var han riktigt pigg och på gång och han gick att korta ganska bra i galoppen. Det har han inte orkat riktigt innan så det var kul. Vi tar det fortfarande ganska lugnt med honom då han behöver bygga på sig en del muskler efter sitt "sabbatsår".  Men utevecklingen går verkligen framåt.  Det börjar nog dessutom bli dags att klippa honom igen då han börjar bli rätt så ullig och gullig, blink, blink A!! Vilket påminner om att jag måste lämna in skären till saxen vilket jag nu har skullat göra under ca två månaders tid!! Att det kan vara så svårt att få tummarna ur!!

I dag har jag bokat in en tid för ett möte som jag också tänkt ett tag på att jag skulle göra!! Jag tänker nu vara precis så retlig som vilken proffsbloggare som helst!! Jag tänker inte säga vad det är för möte! Det är så fruktansvärt iriterande när bloggare gör så här, eller hur! Men så småningom tänker jag berätta för er vad det handlar om och vad detta möte kanske kommer att leda fram till. Jag kan i alla fall säga så mycket som om att det handlar om utveckling av något slag!

På torsdag kväll bär det av till Jonas klinik igen för att se hur utvecklingen på benfronten har gått!! Jag funderar faktiskt inte så mycket på det utan tar det som det kommer. Jag hoppas att jag snart skall få sitta upp igen i alla fall. Jag längtar så efter att få sitta på Russ igen, eller inte, kanske man inte sitter kvar där uppe så länge?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar