torsdag 14 november 2013

Märkligt

I tisdags var jag hos min nyckelbensläkare och diskuterade mitt nyckelben. Två år efter skadan har jag fortfarande problem med ständigt återkommande inflammationer i muskelfästen och muskler som sitter vid nycklebenet. Själva frakturen är läkt men jag avlastar och använder ändå armen fel så att jag får ont. I tisdagsn så fick jag kortison och bedövning på baksidan av axeln. Det som hände var att när smärtan försvann där så fick jag tio gånger ondare på framsidan!! Detta fick mig att fundera?

Är det så det är för hästar som har återkommmande hältor som vandrar runt, att när man fixat och behandlat hältan på ett ställe så kommer en annan hälta att visa sig på ett annat ställe? Ungefär som att summan av all smärta är konstant? Om man då har ont på flera ställen samtidigt så är smärtan på varje ställe mindre och ganska uthärdlig eftersom den är fördelad. Släcker man då bort smärtan på ett ställe så blir smärtan på dom andra ställena större eftersom den blir mer koncentrerad? Bara en fundering för så ont som jag fick på framsidan när baksidan inte gjorde ont längre var anmärkningsvärd kan jag säga. Något att tänka på kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar