lördag 9 november 2013

Sotis

Jag är så avundsjuk ska ni veta, varför denna ofina känsla? Jo jag är sotis på dom som får vara med och träna för Maria nu i helgen. Maria Gretzer är tillbaka på LCR för ytterligare en träningshelg och tyvärr står jag på marken denna omgång:(! Visserligen är det lärorikt det med men det hade ju varti så roligt att få vara med på häst. Men, men nu är det som det är och det är inte så mykcet att göra åt det.

Knattens projekt som han håller på med är i full gång och går framåt så nu är det kanske dags att avslöja vad det är han håller på med! Han jobbar på att få en så lång, ruggig och anskrämlig päls som möjligt!! Det går strålande, Knatten börjar närma sig myskoxe looken men hälsar att han jobbar på fram mot en mer mammutliknade uppenbarelse. Ska se om jag kan hjälpa onom med lite foton senare i dag.

Annars går vi vår fem minuterspromenad runt anläggningen och Knatten är pigg och glad men beter sig ändå städat. Sedan får han stå ute i hagen och äta hö. Jag har fått rapporter om att han inte alltid är så stillsam där ute men det är inget jag själv har sett. Jag ser det som ett gott tecken att han är pigg för då har han nog inte så ont längre. Buttans smärtstilland effekt borde ha ju gått ut kroppen för längesedan? I morgon ökar vi på våra promenader med ytterligare fem minuter så då kan vi gå TVÅ varv runt LCR!

Annars händer det inte så mycket för tillfället, jag håller igång min ridning på Musseman och på tisdag ska vi hoppa igen. Jag blir alltmer förtjust i det djuret, han är en sådan där genomgod häst som bara vill göra väl ifrån sig och som är en riktig arbetsmyra. Det hade varit roligt att ha med honom på Maria träningen men han har ju inte varit igång så länge så det hade inte känts rätt mot honom. Men på tisdag ska vi hoppa för Bertil i alla fall.

På onsdag festar jag till det och åker till Flyinge på kvällen och kollar finalen i VW Grand Prix. Knatten och jag var anmälda till förklasserna men dom planerna fick vi ju lägga på hyllan. Nästa år kanske?? Det är ett av mina mål 2014 rida i Flyinge och faktiskt få Russ att komma runt banan där inne;)! Ni kan ju se på filmen hur det gick förra året!! Knatten och Flyinge funkar inte så bra ihop. Ni kan även läsa mer om det i Knatten går treårstest här! Sedan hade vi ju även Knattens eskapader när han gick Breeders som femåring med Jörgen Larsson där smet han förbi ett hinder med Jörgen precis som han gjorde med mig fast nästan ännu fulare. Så Knatten har lite att stå till svars för på den arenan och jag är inte den som ger mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar