lördag 19 september 2015

Hoppning för hela slanten

Jag hann med allt i torsdags! Jag hann till och med att laga till en god och närande fisksoppa till min avkomman, samtidigt som jag bytte om! Jag var dessutom färdig med hästen i god tid innan det var dags att lasta!

Att jag dessutom lyckades hålla ihop både mig själv och häst under träningen ser jag som en extra bonus. Det finns till och med en lite film om ni vill se? Jacob var ganska nöjd och jag fick några aha upplevelser, även om det inte syns. Jag måste fortfarande jobba på min position i sprången då jag inte är så nöjd med den när jag ser på filmerna.

I fredags var det sedan dags för lille Harry att hoppa för Fröken Grevie! Vi började med att rida en bana med bara bommar på marken som sedan höjdes allt eftersom. Näst sista gången låg det sista hindret nog på hela 40-50 cm! Då tog Harry i för kung och fosterland och hoppade av jättehögt och fint med sina framben, tyvärr glömde han bort att han hade ett par ben där bak också! Dom glömde han helt att lyfta vilken gjorde att han slog sig rätt rejält! Jag var först orolig för att det skulle skrämma honom så att han inte skulle hoppa igen. Men Harry är en modig kille så nästa gång vi kom på sista hindret tryckte han av och hoppade ett högt, fint och luftigt språng över! Då fick han jättemycket beröm och så avslutade vi.







Harrys bana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar