fredag 4 september 2015

Rubrik??

Jag kan inte komma på någon rubrik!! Hur som helst så hoppade jag för Jacob i går och det gick rätt så hyffsat. Framhoppningen på volt gick riktigt bra och banan gick ganska bra. Vi hoppade dock bara bana en gång för Metallic kändes lite seg så jag tänkte att det var lika bra att han fick ta det lugnt.

Jag åker ju fram och tillbaka ned mina grejer mellan hästarna och att jag för det mest lyckas få med mig det jag ska är nog mer tur än skicklighet. Den är gången hade jag packat ner allt förutom tränset och fick därför låna ett av Jacob. På tränset satt någon form av tredelat natebett med lite hävstångsverkan. Detta gick Metallic så där på enligt mig men Jacob tyckte att hästen såg ut att gå bra på det. Min känsla var däremot inte lika bra utan det kändes lite som att rida en väldigt lång smal elefant eller kanske som en mycket lågställd giraff som går med alla vikt på bogarna. Lite långt och tungt kort beskrivet. Men det kanske är den känslan jag ska ha för att Metallic ska hoppa bra??

Annars brukar jag rida Metallic med rakt tränsbett och repnosgrimma vilket jag tycker att han fungerar bra på. Jag har även provat att rida på ett tredelat tjockt babypelham med platta i stället för kedja och det kändes han riktigt fin på. Så någon av dess kombinationer tänker jag nog fortsätta med. Något natebett är ändå inte på fråga:)!

Nästa vecka är jag i Stockholm när det är träning, typiskt, men det är med jobbet så det är inte så mycket att göra åt det. Jag får försöka hoppa lite hemma i början på veckan för till helgen nästa vecka ska jag tävla Metallic i Lillhagen. Meningen är att vi ska hoppa 1.10 och 1.20 men jag får se hur mycket han orkar. Hitintills har han mest gått enbart en klass om dagen på tävling då jag tycker att det har varit tillräckligt för honom. Men två klasser bör dom ju kunna gå när det inte är så högt.

Annars så ser mitt liv inte så spännande ut för tillfället. Harry jobbar på i sin lilla takt och jag jobbar på i min. Jag har inga roliga projekt på gång, att ta BE körkort är visserligen ett projekt men inte speciellt roligt under processen. Vi hörs trevlig helg på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar