tisdag 1 september 2015

Snurrig hjärna

Nu snurrar det hejvilt i mitt lilla huvud. I går tränade jag Dante för Pontus Mohlin. Jag fick ytterligare saker att tänka på när det gäller min sits och position. Denna gång var det mina hälar, som jag trampar ner för mycket vilket gör att jag skjuter fram både underskänkel vilket medför att  även häst skjuter iväg. Jag ska i stället ta mer av vikten i knäna, vilket jag trodde att jag gjorde?? Tyvärr var det nu inte så!! Ja se man lär sig något nytt om sig själv varje dag. Detta är något som ingen påpekat för mig tidigare.

Jag som redan innan har full sjå med att tänka på min sits ska nu även tänka på det här också. Jag får nog räkna med en tid av att känna mig något misslyckad innan allt sitter. Enligt Pontus så skulle det här med min position liksom lösa sig på köpet bara jag kom ner i fötterna som han beskrev det.

Han menade att jag skulle tänka på Malin Bayard och göra som hon. Lättare sagt än gjort kan man nog tycka. Jag menar Malin B! Det är väl klart att man vill sväva fram på hästryggen så där älvlikt som hon gör!! Så jag tror att jag har en del att jobba på framöver;)! Men skam den som ger sig!!

Min position över hinder var under träningspass under all kritik enligt mig själv. Lilla My fotade och på dom foton jag såg där jag hoppade så har jag min näsa djupt nedgrävd i Dantes man!! Lilla My lovade att skicka bilderna, jag ska verkligen fundera på om ni ska få se någon av dom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar