torsdag 3 september 2015

Selfie och autografjakt

Häromdagen åkte jag hela vägen till Helsingborg för att få en autograf av självaste Tomas Hammar. Jag tänkte att det var lika bra att fixa autografen nu för efter Helsingborg Horse Week kanske det blir helt omöjligt;))! Ska ni till Helsingborg under deras hästvecka i oktober? Ni kan läsa mer om den här. När Tomas hade klottrat sitt namn på de papper som det skulle skrivas på så var vi givetvis tvungna att ta en selfie.

Innan mitt autografjagande red jag lille Harry som nu är stor på "riktigt" för han har fått skor på alla fyra fötterna. Jag hoppas alla fyra sitter kvar när jag kommer till stallet nästa gång? Harry var duktig och Marcus fick på skorna bak utan några större bekymmer. Efter skoningen red vi ute på gräset och sedan skrittade vi ut med ett annat ekipage på en liten runda runt fältet. Harry jobbade på fint och har börjat hitta takten och balansen. Speciellt i vänster varv är han fin, höger är lite svårare. Jag har även börjat jobba honom kortare stunder på böjda spår i galopp. Tyvärr blev det ingen hoppning med Harry denna veckan då Glada Stallägaren var på tävling. Nästa vecka är jag borta så då blir det nog inget heller om jag inte hoppar lite själv och det vet jag inte om det är så bra nu i början. Jag får väl rida lite bommar i all fall.

Nästa sak på hästschemat är hoppning för Jacob med Metallic jag hoppas jag sitter kvar den här gången:)! Nu har värken i ryggen släppt tack vare kotknackaren som bände loss mig häromdagen. Detta är nog det värsta med att vara tant att det är så mycket som hoppar snett när man flyger av, det var bättre förr helt enkelt. Då studsade man upp igen som en gummiboll och kände inte alls av någon smärta.

Så här glad är man i Helsingborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar