söndag 27 december 2015

Det myses i bloggvärlden

Mys, mysigt, mysa är just nu några av de mest vanligt förekommande orden i bloggvärlden har jag märkt. Det myses så det bara osar om det ute på nätet. Jag tänkte därför att jag och Harry också skulle mysa till det i går, i släpet som jag hämtat. Jag antar att jag tyckte släpet var mysigare än Harry och följande konversation följde när Harry väl gick med på att gå in i det:

- Sjukt omysigt här inne sa Harry och backade kvickt ut igen.
- Inte då, titta så mysigt det är här inne Harry, sa jag och drog in honom i släpet igen.
- Jag är nog böjd att INTE hålla med dig om det, sa Harry och backade ut igen.
- Jo då Harry här är JÄTTE mysigt inne, sa jag och traskade in med Harry igen.
- Det måste jag nog överväga, UTANFÖR släpet, sa Harry och backade  ut igen, den här gången lite långsammare.
- Men snälla Harry kom in igen så att vi kan mysa här inne, du och jag, det blir väl trevligt.
- Vadå trevligt eller mysigt, vad är det egentligen som du tycker är så förbakat mysigt här inne, undrade Harry?
- Jo men det är väl mysigt att stå i en liten låda och stirra rätt in i en vägg, rofyllt och ombonat liksom, försökte jag förklara för Harry. Varpå Harry frågande tittar på mig och något mer eftertänksamt backade ut, fast bara halvvägs den här gången.
- Men kom in igen är du gullig Harry, känner du inte så ombonat det är här inne?
- Ombonat sa du? sa Harry och gick in igen
-Ja mysigt och ombonat, känner du inte det Harry.
- Kanske lite sa Harry och stannade kvar i släpet.
- Ja titta så mysigt vi har det här inne Harry, du och jag. Det är så mysigt att du faktiskt kan få en godis, för att förhöja mysighetsfaktorn.
- Jo godis är mysigt, det gillar jag sa Harry.
- Då är vi överens då, du och jag Harry, om att det är mysigt här inne! För i så fall kan du få backa ut långsamt och gå till din box och din mat igen.
- Jo men det är nog rätt så mysigt ändå, sa Harry och backade ut långsamt och fint!
- Vad duktig du är Harry, du är så duktig så att i morgon ska du få träna på att mysa i släpet helt själv med luckan där bak stängd, det kommer att vara mysigt det!
- Mmm, sa Harry, fast redan med tankarna på maten inne krubban.
Jag tror faktiskt inte att han hörde det där sista jag sa om luckan och att mysa på själv? Kanske lika bra det??

Fortsättning följer!



Bild från; http://www.chronofhorse.com/forum/showthread.php?335511-The-Thelwell-2012-Calendar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar