onsdag 2 december 2015

Promenera

Vad ska man göra med en unghäst som vilar när hagarna är små som frimärken?? Det är frågan! Jag antar att jag får promenera ponnyn och hoppas på att det räcker! I går gav vi oss av i mörkret jag iförd reflexjacka "säkerhet före skönhet" och Harry med en reflexsväst tjusigt snurrad runt svansen och reflexband på benen. Jag inser att jag kanske måste införskaffa mer utrustning med reflexer då det kommer att bli en del promenerande i mörkret. När det är mörkt på landet så är det MÖRKT!

Efter promenaden fick Harry galoppera på några varv i paddocken i lina. Sedan var den dagens motion färdig. Harry är hur pigg som helst och det är med nöd och näppe jag hinner med när han pinnar iväg på våra promenader! När han blåser upp sig och blir hög i nacken så blir han riktigt snygg att titta på. Just nu mår Harry nog väldigt bra han är blank i pälsen och han har lagt på sig i muskler i både rumpa och rygg. Jag tycker mig också skymta en tillstymmelse till muskler på halsen, men det kan vara rent önsketänkande från min sida! Jag vill att viloveckorna ska gå fort för jag blir jättesugen att  rida när jag tittar på lille Harry. Vi har avslutat på topp i alla fall. Det är första gången på år som en vila jag planerat in blivit av. Knatten var ju expert på att "planera" in sina vilor själv genom olika krämpor.

                                       Reflexjackor måste vara det fulaste plagget ever???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar