tisdag 22 december 2015

Lastträning

Innan Harry åker ifrån Vilda Västern hoppas jag att han ska gå att lasta! Harry gillar inte dörrarna i släpet och det gör inte Pajen heller! Jag ska försöka få tag på bommar i stället så får vi se hur det går!
Harry är mycket misstänksam mot dessa dörrar, att gå in i släpet är inga problem, han går så fint in och ut som en jojo men så fort dörren närmar sig rumpan går han ut igen!

Går det inte att lasta honom får vi väl stanna ute i Vilda Västern för tid och evighet, vilket jag antar att Harry inte har något emot! Eller helt omöjlig är han ju inte, lastar man från stallet och har hjälp så går det rätt fort! Fast i min värd är det detsamma som att vara omöjlig att lasta, en häst är lastbar när man kan lasta den själv, var som helst  och närsomhelst, punkt! Men vi kommer nog dit så småningom, jag är bara inte så tålmodig av mig!

Jag har nu kommit en bit på vägen med att plugga teori och ska nu under ledigheten ta tag i det riktigt ordentligt. Tyvärr fanns det ingen uppskrivningstid som passade förrän i slutet på januari, men vid det laget borde jag ju kunna det i alla fall, tycker man! Jag har börjat kolla runt på släp så smått och jag tycker att alla är alldeles för dyra! Jag vill max lägga 30 000 och då ska det naturligtvis var så bra och fräscht som det bara går! Dom släp som faller mig i smaken är ungefär 15000 kr dyrare än vad min budget tillåter! Om ni vet någon som har ett släp till salu för max 30000 gärna billigare, så hör av er, max 1800 i totalvikt, bilen får inte dra mer!

Hör också gärna av er om ni vet någon som vill ha ett billigt släp som är lätt och får dra mycket! Två ponnysar borde man kunna lasta på ett B- kort tycker jag! ALLA bud beaktas även skambud! Ju längre tid som går och ju mer desperat jag är så.....
Fast just nu är jag INTE desperat!

 
Totalvikt, kg: 1300
Tjänstevikt, kg: 580
Max lastvikt, kg 720

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar