söndag 27 december 2015

God fortsättning

Så har man överlevt även denna jul! Jag är inget jättefan av julen faktiskt, visst det är skönt med ledighet men allt det andra hade jag gärna sluppit. Det är inte så att vi har några ångestjular hemma hos oss, även om vi är en lätt dysfunktionell familj! Jag tycker bara att det är onödigt! Jag är helt enkelt inte för klassiska traditioner som midsommar, jul och påsk, varför liksom! Nog med min karga syn på tillvaron nu!

Harry har fastnat ute i Vilda Västern då jag sålde mitt släp så där lagom till att han skulle åka hem. Så här står jag nu utan släp, utan BE kort så att jag får köra ett sånt släp som jag har tänkt införskaffa och med en häst som inte är så där väldigt lastbar! Mitt släp var inte det bästa att lastträna med då mattan var trasig och Harry hela tiden lyckades fastna i den och dra upp lemmen och skrämma sig själv!

Var gång vi lyckats med att få honom lugn inne i släpet  och kände att nu är vi på gång och här kommer snart genombrottet så sabbade den uppflygande baklemmen det! Jag blev så jävla förbannad på släpet så att jag genast la ut det på blocket till en billig peng och fick sålt det inom loppet av två timmar! Så här står jag nu utan släp och inget att lastträna med och en häst som är i stort behov av träning!! Han måste gå att lasta på egen hand innan tävlingssäsongen är igång! Jag vägrar stå på en tävlingsplats och inte få in djuret i släpet! Jag är dock inte så himla orolig det kommer att gå, det har alltid gått innan så varför skulle inte Naughty Harry gå att lasta. Harry är envis men jag är envisare;)!

Harry mår dock toppen i Vilda Västern och jag hade gärna stannat där för alltid, om där funnits ett ridhus som var stort nog för Harry! Jag tycker att han har lagt på sig i muskler bara den korta tiden han varit där ute vilket inte är konstigt med tanke på hagarna!! Dom är helt magiska! Halsen har börjat få en liten muskel som växer sig uppåt mot nacken. Han har fått jättefina magmuskler så att han ser ut mer som en fit tävlingshäst än en bullig unghäst.  Han har även breddat sig över bogarna och ryggen och han känns riktigt maffig att sitta på. Jag tror även han har växt på höjden, jag mätte honom i går och han är nu 170! Han kommer att bli stor!!

Vilda Hilda provade honom häromdagen och hon blev glatt överraskad och tyckte att han kändes fin och välriden!! Att han är välriden tar jag helt på mig;))! Hur som helst Vilda Hildas åsikt väger ändå rätt tungt då hon numera sitter och rider hästar som är värda några miljoner! Harry fick godkänt och hon gillade honom! Jag blir riktigt sugen på att rida honom nu när jag sitter här och skriver!! Kanske en tur i skogen trots att regnet vägrar sluta!!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar