onsdag 24 februari 2016

Lite paus för Harry och jag smider planer

Harry har en återhämtningsvecka då han mest får gå och lulla på lina och ridas ut! I måndags fick han ir-terapi och Lisa hittade lite spänningar här och var som hon beemade på. I går när jag longerade var Harry jättepigg och ville varken trava eller skritta på linan utan bara galoppera så då fick han göra det. I dag ska jag försöka rida ut om vädret tillåter. Ingen hoppning denna vecka alltså. Tråkigt för mig men säkert bra för Harry sedan kör vi på som vanligt igen med både träning och tävling nästa vecka. Då bär det av till Torns för att hoppa en 0.90 till. Går det bra går vi upp och hoppar 1.00 nästa tävling igen som blir i Sydslätten den 19 mars.

Som det ser ut nu med tävlingsplaneringen så kommer Harry att tävla ca varannan vecka eller ca 2-3 gånger/månad några månader framöver. Jag tror att det kan vara rätt lagom och det passar bra med de tävlingar som jag kan tänka mig att åka till framöver. . Nu i början tävlar vi bara en klass/tävling men längre fram när Harry har fått rutin och ork så får han gå två klasser på samma tävling. Så här ser i alla fall skissen ut, sedan får tiden utvisa hur det verkligen blir men jag har gjort en grovplanering gällande både tävlingsplats och klasser. Dagsform och status får ju givetvis avgöra både antalet tävlingar och vilka klasser det kommer att bli men nu har jag i alla fall fått en struktur på det hela!!

Troligen får Harry sin sommarvila redan i Juni i år då betet är bättre än i Juli. Där är även mindre flugor och knott ute i Vildavästern då för dit vill jag ju givetvis att han ska åka i år igen!

Tävlingsplanering:
Mars
3/3
Torns 0.90
19/3
Sydslätten 1.00

April
2/4
Ljunit- Herrestad 0.95+1.00
9/4+10/4
Stävie 1.00 +  1.00
24/4
Ystad 0.90+ 1.00

Maj
8/5
Ribban 1.00 + (1.10)
14/5
Trolleholm 1.10(?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar