måndag 7 mars 2016

Blogga eller inte blogga

Mitt bloggande nuförtiden är ganska sporadiskt. Det finns lite olika anledningar till det. En anledning är att jag har någon form av motstånd gällande allt skrivande för tillfället (jag skriver väldigt mycket i jobbet också) som gör att jag bara inte kommer mig för att sätta mig vid tangentbordet. En annan sak är att jag inte vet vad jag ska skriva om, det finns på något sätt bara ett visst antal gånger man kan skriva om övergångar och det taket känner jag att jag definitivt nått nu. Harrys och mina tävlingar behöver man inte heller orda om så mycket dom kan ni ju se på filmerna jag lägger upp. Tidigare när Knatten fanns hade han ju en uppsjö av upptåg som man kunde fylla bloggsidorna med. Harry är i nuläget inte alls uppe i Knattens kaliber när det gäller hyss. Han gör för det mesta det han ska och gör inte så mycket väsen av sig.

Det värsta hyss Harry har för sig är att vara lite stökig vid lastning mellan varven. Vilket han praktiserade i helgen när vi skulle hem från tävlingen. Då skulle han inte gå in i släpet och asade ut mig i en geggig åker ett par gånger. Till slut gav han dock upp och jag och J fick tillsammans med en tredje person in honom. J och jag var mycket missnöjda med den eon av tider vi behövde lägga i regnet på att lasta den istadiga jätteponnyn, men när vi tittade på klockan så hade det kanske tagit en kvart eller på sin höjd tjugo minuter, så lite hade vi nog överskattat tidsåtgången??

Förutom lastningsdebaklet skötte sig Harry prima under hela tävlingen och har nu ännu en liten rosilett under sin sadel. Nu får jag nog säga att han känns tillräckligt säker i 0.90 för att börja hoppa 1.00 m. Om två veckor blir det debut på denna höjd i Sydslätten så tidsplanen jag skissat på ser ut att vara rätt realistisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar