måndag 21 mars 2016

Måndag igen..

Jag funderar lite på hur jag ska gå vidare med lastningen av Harry ska jag träna mer hemma eller ska jag bara åka iväg på tävling och bara chansa på att han går in så småningom. Risken är att jag inte reder ut det på egen hand och då förvärra saken, risken om vi inte tränar är att vi står på en tävlingsplats och inte får in djuret alls? Svåra frågor som jag aldrig tidigare ställts inför eller så gör jag bara som innan förutsätter att hästen går in i släpet helt enkelt. Hitintills har han ju kommit in förr eller senare!

Nog om detta nu får Harry ta det lugnt i några dagar longeras eller promeneras i dag och C ska kolla honom på tisdag om hon hinner. C är kvinnan som masserar och jobbar Harry från marken. Hon jobbar med att hjälpa hästarna att få en ökad kroppskännedom. Jag borde sätta mig in i detta mer men det har inte riktigt blivit av, lat som jag är. Hur som helst så verkar det som att det fungera för Harry känns alltid lite bättre efter det att C har varit och jobbat med honom.

På fredag blir det tävling igen i Skabersjö vi är anmälda till två 1.00 m men jag tror att vi bara kommer att hoppa en klass. Det beror lite på hur vi hamnar i startlistorna. Jag tror inte att Harry riktigt är redo för någon längre väntan som  det ser ut nu. Jag vill inte att han ska gå in på banan och känna sig trött, varken i knopp eller kropp. Mål med veckans tävling är i alla fall att hålla en riktigt bra galopp hela rundan, jag får tänka att när vi galopperar bra så ska vi galoppera lite till. Då kommer det att bli bra tror jag. Ingen klättring innan tävling den här veckan i alla fall utan vi håller oss på marken och tar det lite lugnt fram till fredag.

Jag har även suttit och tittat ut tävlingar för den "nya" hästen, troligen kommer vi att starta om två veckor! Kanske redan till helgen, vi får se. Vi ska träna för Pontus på onsdag så får Harry träna hemma med Fröken Grevie. Jag kommer att berätta lite mer om denna häst i något inlägg längre fram jag vill känna av det hela lite först. Men det är ett sto så mycket kan jag säga i alla fall;)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar