torsdag 24 mars 2016

Ny häst!!

Nej jag har inte köpt någon ny häst! Däremot kommer jag att träna och tävla en av hästarna i vårt stall en tid framöver. Det är ett sto som heter Smartie född 2007 e. Saint Amour- Glueckspilz ca 170 hög. Hon har tidigare tävlat en hel del upp till 1.15. Smartie ägs av en dressyrryttare och har därför inte hoppat så mycket den senaste tiden. Hon ska nu säljas som hopphäst och därför ska jag träna och tävla henne så att hon är i gång med hoppningen. 

Nu har jag hoppat henne två gånger en gång för Fröken Grevie och i går för Pontus Molin. I går gick det riktigt bra så därför efteranmälde jag oss till 1.10 i Skabersjö i morgon! Varför vänta! Hon är väldigt okomplicerad att hoppa det är bara att sätta en bra galopp, styra mot hindret och så sköter hon resten själv. Jag tror att man rätt så snabbt kan komma upp i klasserna med henne om man skulle vilja det. Hon har trevliga gångarter, hon är orädd och har en positiv inställning till hinder och jag tror att jag kommer att ha riktigt roligt med henne framöver, ett  tag i alla fall eftersom det är meningen att hon ska säljas. Det kommer filmer och mer information framöver men är det någon som redan nu är intresserad och letar hopphäst så går det bra att maila mig för mer information! nafetiti58@hotmail.com

Harry ska också ut och lufta hovarna i morgon, han ska gå 1.00. Tack och lov får han åka med i Fröken Grevies lastbil så att jag slipper bråka med honom om släpet. Jag hade faktiskt först tänkt stryka mig då ingen av mina vanliga kumpaner var tillgängliga. Mycket upptagna människor dom där typerna tycker jag!! Sidekick och J skulle till Göteborg, jag har visserligen svårt att  förstå hur man kan välja GBHS framför en lokal tävling med mig och Harry! Men det är väl bara att acceptera att vissa prioriterar  konstigt här i livet. Fröken Dressyr skulle på "äggpicknick" ,vad nu det är? En påskig undanflykt tippar jag på ;). E skulle jobba!! Att åka själv på tävling med Harry känns inte som ett alternativ i nuläget!

Glad Påsk på er!


1 kommentar: