söndag 13 mars 2016

Jag önskar mig en sovmorgon

Nu kan det låta som om jag är värsta energiknippet och har så fullt upp så att jag inte hinner sova på morgonen. Så är det inte alls, jag har hur ofta hur mycket tid som helst på helgerna att sova länge, men det är precis som förgjort. Hjärnan säger gå upp och ligg inte där och dra dig. Inte längre än till åtta i alla fall! Att ligga kvar i sängen och stirra upp i taket är ju inte speciellt roligt så då går jag upp och lägger mig i soffan i stället. Latmasken måste näras, så varför börja ränna runt och göra en massa när jag nu har avsatt tid till att sova inte i min värd i all fall:)!

I dag lyckades jag i all fall att sova ända till halvnio och det får faktiskt räknas som sovmorgon. Det är viktigt att ta det lugnt tycker jag, man blir faktiskt sjuk av att stressa! Så allt skrivande om hur mycket man har att stå i överlämnar jag med varmt hjärta till alla energiknippen som studsar runt där ute i bloggvärlden. I min blogg tar vi det lite lugnt tycker jag!

Trots mitt bekväma jag lyckades jag i all fall med att rida två hästar och fika inne i Malmö i går. Jag hade hand om Sidekicks Kullen i går med tillhörande ridning. Jag har ridit honom några gånger nu och när han blir fin blir han fin men vägen dit är lite krokig och stel. För att göra et hela enkelt för mig själv körde jag samma upplägg på båda hästarna. Först en skrittrunda ute på ca 15 minuter och sedan ett långt pass galopp med fokus på att gå fram, gällde båda hästarna! Sedan avtravning lång och låg och sedan avskritt i tio minuter.

I dag ska jag och Harry träna dressyr för Mini. Just nu är Harry inne i en period där han under ridpassen pendlar mellan ridbarhet och mellan att "jag har lika mycket känsla för förhållande tygeltag som en vägg". Som "vägg" förbehåller han sig även rätten att försöka dra mig ur sadeln. Antingen är det en fas eller så måste jag kolla tänderna på honom igen. Annars börjar han bli rätt så fin i kroppen nu, det är fortfarande muskler och mer hull som ska till, men vi är en bra bit på vägen i alla fall.
Vi har olika mål här i livet;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar