torsdag 31 mars 2016

Good Smartie

Mina tankar kring Harrys lastning har lite tagit över det som händer kring den nya hästen jag rider!
Efter Harrys bravader i Skabersjö så var det Smarties tur att åka iväg! Hon var som en dröm att ha med sig på tävling! Snäll att lasta, snäll att lasta ur, snäll och okomplicerad att gör i ordning, snäll att rida och fin att hoppa!

Detta var första gången Smartie och jag var ute och hoppade tävling och det gick väldigt bra i alla fall med mina mått mätt! Att för tredje gången sitta på en häst och då hoppa den på tävling är kanske ingen big deal för ett proffs men för mig är det verkligen inget som jag bara gör. Med Smartie var detta inga som helst problem! Vi kanske inte har den mest samstämda rundan men jag tycker nog att den var ganska jämn och fin ändå. Smartie är väldigt okomplicerad, galoppera och styr så sköter hon resten bra på egen hand!!

I går hopptränade vi och det gick riktigt, riktigt bra. Vi har börjat hitta varandra Smartie och jag, det gick faktiskt så pass bra så att jag nu kommer att anmäla oss till 1.20 nästa helg i Stävie. Om det är någon som går i köptankar av häst så finns här ett fint sto till salu! Hinner inte skriva mer här men återkommer med mer detaljer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar