torsdag 7 april 2016

Akta rumpan Harry!!

Så fortsätter mitt arbete med Harry både från ryggen och från marken. Förra veckan reds han inte alls utan jobbades enbart från marken. I söndags tränade vi dressyr efter en vecka utan mig och sadel och så bra som han gick då har han nog aldrig gått. Det måste vara alla ryggningar som gjort honom så fin och lösgjord, hihi! Jag hade ett jämt stadigt sug i bettet och han jobbade på jättebra i skänkelvikningarna och övergångarna. Härligt när de går bra med ridningen. Vi har även hunnit med en hoppträning och en uterritt i gott sällskap.

Jag har tänkt mycket på det här med hans bakskygghet för bommen och tänker att jag helt enkelt måste jobba med att bli av med detta! Hur göra? Jag tillverkade därför en "rumpsele" till Harry som han nu får går med när jag longerar, försöka duger ju,  han blev inte jätteförtjust i den kan jag säga! Jag måste kalibrera den lite till men jag tror att det kan vara värt att prova i alla fall. Harry for runt i linan och försökte får bort den, ett tag var jag lite rädd att han skulle få in en hov och fastna så jag behöver som sagt justera den lite till. Funderade lite på om man ska sätta fast bommen från släpet i rumpan på honom också men det kanske är lite väl att ta i:)!! Däremot ska jag nog göra rumpselen lite tjockare tror jag!

Förhoppningsvis får jag tillbaka min bil nästa vecka så att jag kan haka på släpet och dra Harry ut och in igen. Till Harrys förtret misstänker jag;)! På grund av det här med släpet har jag inga tävlingar inbokade med Harry just nu! Men Smartie ska få lufta svansen på söndag och debutera 1.20!!

I love big buts!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar