måndag 25 april 2016

Lite blandat

Ännu en vecka avklarad och en ny påbörjad. Förra veckan gick Harry bara i ridhuset!! Det är ganska ovanligt då jag brukar försöka att rida ut så mycket som möjligt annars. Men i veckan som gått så har jag faktiskt inte orkat att ge mig iväg utanför anläggningen. Harry är visserligen rätt så snäll att rida ut men ändå ganska tålamodskrävande då han kan småhoppa, skutta och kasta sig lite hit och dit mellan varven.

Med alla de duster jag har haft med Harry under de veckor som varit så har jag känt mig ganska matt och bara tanken på att försöka övertyga Harry om att stenar, hönor och annat inte är farligt. Jag har liksom på förhand känt att de skulle övergå både mitt tålamod och min förmåga att hantera sådant och därför hållit oss inom fyra väggar. Nu är det inte bara Harry som frestar på utan det är andra saker också, som jobbet och en del privat. Jag är rätt så slutkörd både fysiskt och mentalt för tillfället.

Men inte så slutkörd så att min hjärna inte lyckades att hitta på ett namn till det nya fölet i stallet!
Vad ska en liten tjej som är efter Click  and Cash heta då? Jo, Ka- Ching så klart, mitt förslag föll de flesta i smaken så det blev det!! Jag har döpt ett föl för första gången, det är ändå lite uppiggande!!

I övrigt så tänker jag lämna över lastträningen till någon annan ett tag, jag har fått kontakt med en man som har ett lugn och ett tålamod som jag aldrig tidigare skådat. Jag hoppas på det! Med det sagt, tänker jag faktiskt inte skriva mer om lastning här för det är ett ämne jag definitivt har tröttnat på;)!!

Annars har jag anmält till lite tävlingar framöver och till helgen bär det av till Världs Ände för att hoppa en meter!! Jag har även anmält mig till Ribban, Trolleholm och Ringsjön så Maj är fullbokad med tävlingar nu. Det finns två till i Juni som jag vill åka till men just nu kommer jag inte ihåg vilka, återkommer om det.

I går tränade jag dressyr på Harry och han blir bara bättre och bättre för varje träning. Harrys utveckling i ridbarhet är bra på gång nu! Han börjar bli reglerbar!!



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar