torsdag 7 april 2016

Smartie igen

Veckans träning med Smartie gick bra tycker jag och nu känner vi oss redo för att debutera  1.20 till helgen. Jag gör i alla fall och tror jag det. Smartie är faktiskt en av dom lättaste hästar att hoppa jag ridit på länge! Jag tror att det är för att hon har en väldigt taktmässig galopp som gör att det är ganska lätt att hitta avstånd på henne. Hon ökar inte eller minskar på takten utan håller den jämn fram till hindret. Jag som annars är rätt så bra på att ratta till det mellan hindren och hitta avstånd som ingen mer än jag kan se, inte ens den häst jag rider för tillfället. Så har jag fått till det ganska så hyfsat på Smartie på en väldigt kort tid.

Jag har inte hoppat något högre än en meter sedan i oktober tror jag och höjder över en meter är för mig lite läskigt om jag inte har det i färskt i kroppen. Fast det var inte det på Smartie, visst 1.20 såg hisnande högt ut just i första anridningen. Ändå konstrade jag inte till så som jag brukar kunna göra och det var helt och hållet Smarties förtjänst kan jag säga! Hon känns helt enkelt trygg att hoppa! Jag tror ju inte att hon kommer att gå Grand Prix framöver, men i alla fall i upp till 1.30 tror jag att hon kan bli en riktigt fin häst. Hade jag haft pengar så hade jag mycket gärna kunnat tänka mig att ha henne själv. Men nu har jag inte det så det behöver jag inte fantisera om. Här är i all fall generalrepet inför helgen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar