tisdag 12 april 2016

Saknar bilen

Jag saknar min bil jättemycket just nu. Jag känner mig halv utan den:/ Det kanske inte är den bästa bilen på denna jorden men den är min! Dessutom känner jag mig låst då jag inte har någon bil med krok. Jag kan ju inte lastträna då! Verkstaden sa att den i alla fall skulle vara klar senast onsdag, det hoppas jag verkligen. Det gör nog min morbror också! Det är hans bil jag lånar under tiden och han är väldigt rädd om sina saker. I hans ögon far jag fram som den värsta marodör och han var inte helt nöjd med att lämna sin bil i min hand! Jag är skitnervös att något ska hända den så jag vill inget hellre än att lämna tillbaks den!!

Nog pratat om bilen i söndags åkte vi iväg med Smartie till Stävie och vi debuterade 1.20 med två ner. Jag är inte så nöjd med rundan då jag inte tycker att jag rider så väl som jag skulle kunnat göra! Jag höll på att flyga av lite titt som tätt då Smartie tog i för kung och fosterland över vissa hinder och nästan hoppade mig ur sadeln. Det hade jag inte riktigt väntat mig så det får jag träna mer på! Men det ska nog bli bra med tiden och två ner i debut på lite högre hinder, på häst man inte ridit så länge få väl räknas som nästan ok i alla fall?

Vi kommer igen om Smartie är kvar, det är folk som har varit och som ska titta på henne. Jag är glad så länge det varar i alla fall!

Harry är nu anmäld till tävling men inte förrän i slutet av april. Så att jag kan träna lite till på lastningen innan vi ska iväg. Historien om Harrys lastning är som en riktig sommarföljetong!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar