onsdag 23 november 2016

Äntligen!

Äntligen står det en häst i min box igen! Nu är det nog en månad sedan Harry åkte och jag bara haft boxen stående. I går anlände Dante vid tiotiden på kvällen. Jag mötte upp och så tog vi en promenad i ridhuset för att han skulle få röra på sig. Cool kille som glatt följde med mig överallt och verkade helt ok med den nya omgivningen.

Väl inne i stallet drack han och började äta direkt och då kände jag mig lugn och sa adjö. I morse åkte jag in om stallet för att se hur han hade det. Han såg pigg och glad ut där han stod ute i hagen. Senare i dag ska jag ta ut och låta honom jogga i ridhuset. Det ska bli spännande att se hur han är att sitta på.

Vem är nu Dante aka Piraten då och varför kallar jag honom för Piraten?
Dante är en  valack född 2005 e: Abke- Dynamo- Don Carlos. Möderne stammen känner jag inte alls till. Abke är e: Acorado- Contender- Calypso II och det är ju inte den sämsta stammen när det gäller hopphästar. Nu struntar jag i stammen då det inte är så intressant i för mig. Men för er som gillar sådant kanske det är intressant.

Dante har gått mycket 1.20 med sin tidigare ryttare och är startad några 1.30. Tanken är att han ska mellanlanda hos mig ett tag för att sedan säljas. Under tiden ska jag hålla igång honom och träna och tävla honom. Nu i början kommer jag att ligga lite lågt med försäljningen men blir någon intresserad under resans gång så var inte rädda för att höra av er!!

Så till namnet Piraten? Som jag skrev innan har vi redan en Dante i stallet så därför har jag hittat på namnet Piraten för att inte blanda ihop dom. Piraten blev det för att han bara har ett öga. Det är första gången jag rider en häst med ett öga men det ska inte vara några hinder när det gäller Dante. Han är hoppad och tävlad mycket med bara ett öga och det har inte varit några problem. I övrigt är han kärnfrisk.

Han är i alla fall otroligt söt med ett nätt huvud med en liten söt ponnymule och en pigg uppsyn på det öga han har. Av det jag såg i går så har han en trevlig sida. Eftersom han är så mörk så tycker jag inte att det ser speciellt störande ut utan ögat. Jag försökte fota honom i boxen i går kväll men han var helt omöjlig att få med på bild då han var fullt upptagen med att kolla in sin nya omgivning. Bilden nedan är den bästa som blev, förhoppningsvis kommer det fler och bättre längre fram.

Säg hej till  Dante Pirat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar