måndag 28 november 2016

Sötnöt

Han är en riktig sötnöt den där Piraten. Sötnöt och gottegris han gillar verkligen det ny godiset jag köpte, hästgodis med mangosmak!! Lite otippat med mango men hästarna verkar tycka om det. Nu har jag ridit Piraten två gånger och han känns som en pigg och glad häst med mycket motor. Han han känns mjuk och välriden. Det känns även som om han skulle kunna lägga av en och annan brall
också 💨😎! Första gången jag ska rida ut tror jag det blir sockiplastridbyxor och förbygel!

Om ni undrar vad sockiplastridbyxor är för något så är det sådana där med silicon på knäna dom gör ju att man sitter som klistrad på hästen, oftast! Jag är inte väldigt förtjust i dom annars då dom gör att man fastnar lite för mycket i sadeln, men sitter man på en häst som är lätt i gumpen kan dom vara bra.

I helgen var det tävling för mig och Pinglan. Vi åkte till Skabersjö och hoppade 1.20. Jag försökte VERKLIGEN galopperar. Jag glömmer lätt det och sitter då mest och fisrider varpå hästen inte är riktigt framme som den ska och sprången blir därefter. Jag tänkte skena så att det skulle bli det nog bli en lagom bra galopp. Tji fick jag och så pratar vi inte mer om den saken!!

I dag är det planerat att  hoppträna för Jacob med Piraten och känns det bra blir det nog en tur till Sydslätten nästa helg för att hoppa 1 meter. Mest för att jag vill se hur han är på tävling och 1 m är ju ingen höjd så att det skulle slita på honom även om vi inte är helt synkade ännu. Sedan är där inte några bra tävlingar förrän i Jan/Februari så då kan jag verkligen lägga fokus på att rida samman mig med Piraten så att vi är redo för nästa säsongs tävlingar när dom väl kommer igång. Min plan är att jag lägger in en extra växel när det gäller försäljningen någon gång i början på mars.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar