tisdag 8 november 2016

Spännande tider...

Kontraktet är påskrivet och skickat! Det ska bli så spännande att träffa honom! Jag kan avslöja att det är en valack och han har gått ganska mycket 1.20 och startat några 1.30. Han ska vara hos mig ett tag framöver. Han är till salu under tiden, men fram tills att en köpare dyker upp så ska jag rida och tävla honom. Mer kommer när han har landat.

Jag inte har provridit den här hästen som just nu står norröver. För min del spelar det ingen som helst roll. Jag brukar oftast hitta något positivt hos alla hästar jag rider första gången jag sitter på dom. Vissa blir jag förälskade i med hull och hår. Vissa kanske inte är "drömhästar" direkt, men det brukar ändå finns något som jag gillar. Dessutom tycker jag att nästan alla hästar växer i ens ögon under tiden man lär känna dom. Det finns nog bara ett fåtal hästar som jag ridit som jag verkligen inte har gillat alls. Jag har sett en film och utifrån den så ser det ut som att det är en rolig häst att rida. Spännande, spännande, spännande. Ännu vet jag inte när han kommer med förhoppningsvis i veckan.

När det gäller hästar som växer så måste jag säga att jag verkligen har börjat gilla Pinglan väldigt mycket. Hon är så rolig att rida och det händer nya saker hela tiden. Dessutom lär jag alltmer känna henne som person och hon har en väldigt go personlighet. I början var hon mest "en brun häst" men nu är hon Pinglan som man bara måste pussa på mulen när man går förbi. Hon älskar verkligen när man gör henne i ordning inför tävling (inbillar jag mig) i alla fall. Därav namnet Pinglan, hon gillar att "pingla" till sig. Hon gör sig bäst med bling och lackade hovar, det tycker vi alla, Pinglan, jag och Agda.

Sedan i våras har hon ändrat sig jättemycket rent fysiskt. Om jag inte minns fel så var hon rätt tunn med en smal lång hals lite i nerförsbacke, typ lågställd?? Det skulle jag inte säga nu. Hon har musklat på sig rejält och halsen är numera ganska maffig och mer upprätt än nere? Eller är det bara för att jag gillar henne så mycket nu att hon blir snyggare för det?? En egenhet hon har är att stå i höpåsar, but why????





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar