måndag 7 november 2016

När kommer tomten då.....

Lite så känner jag mig när jag går och väntar. En besiktning är avklarad och nu väntar jag bara på "paketet". Jag vet inte riktigt när det kommer men jag väntar spänt som om det vore julafton. Det ska bli kul att ha en häst i boxen igen och att ha stall 7 dagar i veckan igen. Jag berättar mer när hästen väl är installerad. Jag tänker inte gå händelserna i förväg nu. Min fysiska rastlöshet som gjorde att jag började spontanspringa börjar tyvärr gå över till ett soffpotatismood!! Inte bra alls. Då behövs det hästkrafter för att få igång mig igen.

Det är inte bara en hästkraft jag väntar på. Jag har även hittat en bil som jag lagt handpenning på. Den ska bara få drag påsatt och sedan får jag köra massa med vikt. Ja förutsatt att jag tar ett nytt körkort då. Det går det lite si så där med. Jag får kanske inse att jag aldrig kommer att läsa in E-teorin utan bara hålla mig till uppkörning för utökat B- kort. Jag får se hur jag gör??

I helgen är det tävling för mig och Pinglan vi hoppar två dagar i Lund. Min hemmaklubb har tävlingar och dom brukar vara väldigt bra då vi har dom bästa funktionärerna på jorden;))! Vi hoppar 1.10 och 1.15, se jag håller min plan!! Nu siktar vi mot nollor i alla fall!! Det borde inte vara omöjligt om Pinglan lyfter på benen som hon faktiskt kan om hon anstränger sig och jag galopperar, håller mig kall  och väntar in henne. Mycket att tänka på!!

Nu väntar jag, de värsta jag vet!!!

Bildresultat för silhouette häst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar