onsdag 23 november 2016

Och jag älskar dom alla....

I går läste jag ett inlägg på Silverbjälkes blogg om det här med att sälja hästar när man tycker dom är "förbrukade". Jag förstår vad han menar med inlägget och har inget att säga om det då han verkligen har en poäng. Däremot fick kommentarerna på inlägget mig att börja tänka på mitt "förhållande" till hästar. Många har kommenterat med kommentarer som exempelvis "jag har aldrig sålt en häst för det är min bästa vän" och liknande. Jag  tycker att det är väldigt fint med denna inställning men själv tänker  jag inte alls så!

Hästar är för mig just hästar som en del av ett ekipage med mig som ryttare. En häst är en arbetskamrat som jag tycker väldigt mycket om, en teammedlem och som jag arbetar med för att vi tillsammans ska utvecklas. Vissa får jag en mer personlig och nära relation till än andra. Men jag har nog aldrig sett en häst som "min bästa vän"?

Med det sagt så vill jag poängtera att jag verkligen respekterar "mina" hästar. Jag kan se deras fördelar och verkligen uppskatta dessa. Jag kan också se deras tillkortakommanden men det är ju dessa som är så spännande att jobba med för att utveckla. Jag älskar dom verkligen och ser det som min del i vårt "avtal" att ta hand om dom på bästa sätt med allt vad det innebär. Som en del av teamet kan hästen lita på mig att den kommer att behandlas som en prins eller prinsessa och att min kärlek är stor så länge hästen är i min vård.

Det jag får tillbaka av hästarna är att dom hjälper mig en bit på vägen att bli en mångsidig ryttare eller rent ut av en bättre ryttare. Det kan alla hästar bidra med, mer eller mindre men man lär sig ALLTID någonting av varje häst man sitter på eller möter. Man kan visserligen lära sig både bra och dåliga saker av hästar lite beroende på häst. Men man får alltid något med sig från mötet med just den hästen. Det är det som driver mig just nu då jag inte har någon egen häst. Det är också det som hjälper mig att gå vidare om hästen säljs eller på annat sätt försvinner från mig! Det finns ju hur mycket hästar som helst där ute som bara väntar på att bli älskade, eller?

Ja lite tankar och kanske förklaringar till hur jag känner för hästar. Eller varför jag inte alls är inne på att köpa någon häst. Men man ska aldrig säga aldrig, rätt vad det är kanske bästisen dyker upp som jag kommer att vilja behålla för evigt!

Jag älskar er alla!!💗💖💓💝
Knatten

Metallic

Mickado

Ingo

Ture 

Tiger Dante

Harry

Pinglan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar