torsdag 8 augusti 2013

Dåligt med tid

Lite dåligt med tid när man är tillbaka på jobbet igen. jag återanvänder därför lite gamla inlägg om ni inte misstycker. Jag tror att jag har en del nyare läsare här och ni kanske inte orkar gå igenom bloggen för att läsa allt, därför kanske det inte gör så mycket om jag återanvänder några inlägg;)!

Ska dock snart ta tag i skrivandet och producera lite nytt men det får nog bli när jag kommit in i jobblunken igen:)!

Angående prioriteriangar så skrev jag det här inlägget tidigare.
Har  ni läst havrepappas blogg och inläggen om hur det är att dejta en hästtjej. Om inte gå in och läs den här. Den är så rolig och så på pricken i många avseenden, framförallt när det kommer till hästen och dess plats på ens "lista". Mathea frågade mig en gång vilka som kom först på min lista i vår familj, varpå hon fick höra "först kommer du, sedan Knatten och Bambi(vår förra hund) och sen pappa". Detta godtog dottern utan några större protester! Stackars Måns, men han vet nog vad jag menar!

För hundra år sedan när jag var tillsmman med en annan kille så klagade han vid något tillfälle och sa"Måste du vara så mycket i stallet kan du inte vara här lite oftare och umgås med mig?". Han fick svaret "En sak ska du ha väldigt klart för dig, att när det kommer till att välja mellan dig och hästen, så väljer jag hästen". Sedan pratade vi aldrig mer om huruvida jag skulle vara i stallet mycket eller inte!

Det fina med Måns är att han har full förståelse för detta, han kanske inte alltid är så nöjd, men han förstår. Innan vi fick Mathea så tyckte han dessutom att det var riktigt bra. Jag klagade ju aldrig på att han var iväg på turné eller att han ägnade tid i replokalen för inte märkte jag av det så mycket, jag var ju i stallet eller sov för att jag var trött för att jag varit i stallet!

Det finns stunder då jag får dåligt samvete för att jag ägnar så mycket tid åt hästeriet och försummar min familj. Då börjar jag prata om att sluta rida och sälja Knatten. För utan hästen och ridningen hade jag kunnat ägna all min tid och familjen, vara en god mor och vi hade haft pengar så att vi hade kunnat åka till Thailand tre gånger om året och en massa annat som varit bra för hela familjen.

Det är i dessa stunder som Måns säger att jag INTE ska sälja hästen för då kommer jag att bli olycklig, samtidigt som han säger det får han något lätt panikartat i blicken! För Måns vet, att en hästlös Titti är en olycklig Titti och en olycklig Titti är ett helvete att leva med. Så för husfridens skull så fortsätter jag nog med hästen fast jag försummar familjen! Jag får väl spara pengar så att Mathea kan gå i terapi när hon blir äldre så får hon bearbeta sitt moderstrauma där:)!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar