torsdag 2 juni 2016

Ett kärt återseende

Jag har ju helt glömt att berätta att jag har varit på LCR och återförenats med Dressyrflickan och Dante! I tisdags var jag och hoppade Dante igen. Dante har alltid varit fin men nu var han superfin!!
Det är nog ett halvår sedan vi hoppade sist men vi hittade varandra ganska snabbt igen tyckte jag.

Dante är inte ett dugg lika varken Harry, Smartie eller Metallic. Dom tre är av den lite större långsammare typen av hästar där man måste hjälpa dom på traven att bli lite mer aktiva och kvicka. Dante är tvärtom, honom måste man dämpa. Dante är liten, kvick, superkänslig och mer åt det explosiva hållet. Han är otroligt känslig för både hand och skänkel. Tar man för mycket i honom blir han mycket upprörd. Lägger du på benen för mycket far han framåt som en kanonkula. Små fina hjälper är det som gäller och att själv vara lugn med hela kroppen. Sjukt nyttig träning för mig, med den här typen av häst. Lite mer av denna känslighet vill jag även att Harry ska få, kanske inte fullt så känslig men en bråkdel i alla fall:)! Vi får jobba på det!

Dante älskar verkligen att hoppa och han är kvick i sprången och vig som en katt. Helt annorlunda mot "mina" andra hästar! Men det gick riktigt bra och några gånger till så har vi nog hittat tillbaka där vi var när vi slutade sist. Vi ska kanske även vara med och hoppa på P&J  under midsommarhelgen. Danteskutt är kul!!  
Bilderna är från förra hösten då vi tränade för Pontus!
Foto: Meja





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar